Moment 1(Vereist) erg rustig, er is bijna geen geluid op de groep Er zijn geluiden maar niet storend Matig Onrustig; er is regelmatig hard geluid (stemmen/anders) Het is zeer onrustig (huilen, stemmen, andere geluiden zijn volop aanwezig)
Zet op 5 momenten van de dag een wekker. Noteer deze tijden.
Schrijf op het moment dat de wekker gaat op hoe jij de volgende onderwerpen zou willen beoordelen:
Is het rustig of onrustig op de groep?
Zijn de kinderen aan het spelen? Allemaal, sommige, bijna niemand?
Hoe is de nabijheid van de Pm-ers ten opzichte van de kinderen op dit moment? Zijn ze erg nabij (meespelen/observeren) matig nabij (ze zijn deels beschikbaar) of niet nabij (ze zijn met andere dingen bezig)
Moment 2(Vereist) erg rustig, er is bijna geen geluid op de groep Er zijn geluiden maar niet storend Matig Onrustig; er is regelmatig hard geluid (stemmen/anders) Het is zeer onrustig (huilen, stemmen, andere geluiden zijn volop aanwezig)
Zet op 5 momenten van de dag een wekker. Noteer deze tijden.
Schrijf op het moment dat de wekker gaat op hoe jij de volgende onderwerpen zou willen beoordelen:
Is het rustig of onrustig op de groep?
Zijn de kinderen aan het spelen? Allemaal, sommige, bijna niemand?
Hoe is de nabijheid van de Pm-ers ten opzichte van de kinderen op dit moment? Zijn ze erg nabij (meespelen/observeren) matig nabij (ze zijn deels beschikbaar) of niet nabij (ze zijn met andere dingen bezig)
Moment 3(Vereist) erg rustig, er is bijna geen geluid op de groep Er zijn geluiden maar niet storend Matig Onrustig; er is regelmatig hard geluid (stemmen/anders) Het is zeer onrustig (huilen, stemmen, andere geluiden zijn volop aanwezig)
Zet op 5 momenten van de dag een wekker. Noteer deze tijden.
Schrijf op het moment dat de wekker gaat op hoe jij de volgende onderwerpen zou willen beoordelen:
Is het rustig of onrustig op de groep?
Zijn de kinderen aan het spelen? Allemaal, sommige, bijna niemand?
Hoe is de nabijheid van de Pm-ers ten opzichte van de kinderen op dit moment? Zijn ze erg nabij (meespelen/observeren) matig nabij (ze zijn deels beschikbaar) of niet nabij (ze zijn met andere dingen bezig)
Moment 4(Vereist) erg rustig, er is bijna geen geluid op de groep Er zijn geluiden maar niet storend Matig Onrustig; er is regelmatig hard geluid (stemmen/anders) Het is zeer onrustig (huilen, stemmen, andere geluiden zijn volop aanwezig)
Zet op 5 momenten van de dag een wekker. Noteer deze tijden.
Schrijf op het moment dat de wekker gaat op hoe jij de volgende onderwerpen zou willen beoordelen:
Is het rustig of onrustig op de groep?
Zijn de kinderen aan het spelen? Allemaal, sommige, bijna niemand?
Hoe is de nabijheid van de Pm-ers ten opzichte van de kinderen op dit moment? Zijn ze erg nabij (meespelen/observeren) matig nabij (ze zijn deels beschikbaar) of niet nabij (ze zijn met andere dingen bezig)
Moment 5(Vereist) erg rustig, er is bijna geen geluid op de groep Er zijn geluiden maar niet storend Matig Onrustig; er is regelmatig hard geluid (stemmen/anders) Het is zeer onrustig (huilen, stemmen, andere geluiden zijn volop aanwezig)
Zet op 5 momenten van de dag een wekker. Noteer deze tijden.
Schrijf op het moment dat de wekker gaat op hoe jij de volgende onderwerpen zou willen beoordelen:
Is het rustig of onrustig op de groep?
Zijn de kinderen aan het spelen? Allemaal, sommige, bijna niemand?
Hoe is de nabijheid van de Pm-ers ten opzichte van de kinderen op dit moment? Zijn ze erg nabij (meespelen/observeren) matig nabij (ze zijn deels beschikbaar) of niet nabij (ze zijn met andere dingen bezig)