Vrij spelen en georganiseerde activiteiten zijn beide belangrijk op kinderopvang en school. Kinderen ontwikkelen zich door de ervaringen die ze opdoen. Tijdens vrij spel hebben ze de ruimte om te spelen zoals zij dat graag willen. Voor georganiseerde activiteiten neemt de pedagogisch medewerker/leerkracht meestal het initiatief. Die activiteiten hebben een bepaald doel en leiden als het goed is tot een vooraf bedacht resultaat.
Activiteiten kunnen gericht zijn op ontspanning en bewegen maar kunnen ook een educatief doel hebben. Pedagogische doelen van vrij spel zijn autonomie ervaren, experimenteren en ervaren door te doen, uitdagen om zelf tot spel te komen, iets leren, samen spelen en vrienden maken. De pedagogische doelen van georganiseerde activiteiten schuilen vooral in het bevorderen van de sociale en persoonlijke competenties.
Spiekr ondersteunt organisaties met het samenstellen van een passend activiteitenaanbod voor kinderen in de leeftijd 0-13 jaar. Daarbij houden we rekening met de individuele ontwikkelingsbehoefte van de kinderen, de competenties van het team en de mogelijkheden om externe talenten in te zetten.
Gebieden waarop we kunnen ondersteunen en adviseren:
Wil je weten wat Spiekr voor jou kan betekenen?
Neem dan contact op voor het maken van een afspraak. We bespreken graag wat er mogelijk en nodig is.