Facilitaire diensten

Facilitaire diensten

Spiekr ontzorgt kinderopvangorganisaties door middel van organisatie- en opleidingsadvies, workshops of management. Zo kunnen we helpen met de CAO en bedrijfsspecifieke regelingen, casemanagement verzuim of het activiteitenaanbod. We vertellen erover, doen het voor en laten het zien. Hieronder een greep uit ons aanbod. Maar er is zeker meer mogelijk. Neem gerust contact met ons op.

• Pedagogisch coach

Is er binnen jouw kinderopvangorganisatie behoefte aan pedagogische ondersteuning? De pedagogisch coach van Spiekr beschikt over alle benodigde expertise en sluit actief aan bij jullie werkwijze en visie. Een coach die meedenkt met de medewerkers vergroot de kwaliteit van de opvang. Natuurlijk benutten we de kracht en kwaliteit waarover de medewerkers al beschikken.

• Instap-Opstapje-Opstap (workshop)

tellus ut tristique egestas, metus tortor condimentum nisl, ut dignissim nisl mauris at tellus. Nullam placerat, ipsum eget efficitur dapibus, neque massa pretium eros, sed porta nulla lorem ut metus. Integer placerat rutrum lobortis. Morbi eget lacus tristique, porta quam quis, finibus enim. Vestibulum interdum, tortor vel molestie dignissim, nibh justo facilisis metus, dictum accumsan arcu est nec augue. Praesent molestie convallis bibendum.

• Ruimte als derde pedagoog (workshop)

Een goed ingerichte ruimte, afgestemd op de pedagogische visie, maakt dat kinderen zich veilig voelen. Als je een ruimte goed indeelt kan de ruimte als ‘derde pedagoog’ dienen. Dan komen kinderen tot rust, weten ze wat er van hen verwacht wordt, spelen ze langer en geconcentreerder én storen ze elkaar minder.

• Coördinatie activiteitenaanbod IKC

Door de vorming van IKC’s en de invoering van het continurooster ontstond op veel scholen behoefte aan een rijk en veelzijdig activiteitenaanbod. Kinderen krijgen steeds meer de kans om onder en na schooltijd hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Dat levert extra taken op voor de organisatie. Spiekr kan hierbij ondersteunen.

• Casemanagement verzuim

Medewerkers die zich verantwoordelijk voelen voor hun eigen inzetbaarheid zullen minder snel verzuimen. Iedereen is verantwoordelijk voor eigen motivatie, flexibiliteit, veranderbereidheid en vitaliteit. Bewustwording is daarbij van groot belang. Door verzuimdiensten uit te besteden aan een externe partij wordt de organisatie ontzorgd.

• HR Organisatieadvies

Van kinderopvangorganisaties wordt in toenemende mate verwacht dat zij snel, flexibel en innovatief zijn. Dat betekent dat je continu in beweging moet zijn om mee te kunnen met veranderingen. Het HR Organisatieadvies van Spiekr gaat uit van het gegeven dat de medewerkers het belangrijkste potentieel zijn in de organisatie.

• HR Opleidingsadvies

Van kinderopvangorganisaties wordt in toenemende mate verwacht dat zij snel, flexibel en innovatief zijn. Dat betekent dat je continu in beweging moet zijn om mee te kunnen met veranderingen. Voor de professionals betekent dat een leven lang leren.

• HR servicedesk

De HR Servicedesk is een extern loket waar medewerkers en leidinggevenden terecht kunnen met vragen over de CAO en bedrijfsspecifieke regelingen. Vragen over de CAO en bedrijfsspecifieke regelingen komen binnen op één punt: de HR Servicedesk. De vragen kunnen per e-mail, telefonisch of mondeling aan de Servicedesk worden gesteld. Zowel de medewerker als de leidinggevende krijgt direct antwoord op de gestelde vraag.